Algemene Voorwaarden - HorlogeGigant.nl
Algemene voorwaarden vanaf 1 September 2021
Gebaseerd op de EU-richtlijn consumentenrechten van 13 juni 2014 zijn wijzigingen opgenomen met betrekking tot de rechten en verantwoordelijkheden van de klant in verband met aankopen op het internet.
We raden u daarom aan deze volledige tekst te lezen zodat u op de best mogelijke manier over uw rechten bent geïnformeerd.
Algemene informatie
HorlogeGigant.nl
Reverie ApS
CVR Nr: 33260954
Generatorvej 8 C, 2. tv.
2860 Soeborg
klantendienst@horlogegigant.nl
Betaling
Prijzen
Alle prijzen zijn 25% BTW inbegrepen en worden vermeld in euro, tenzij anders wordt aangegeven.
In het geval van vertragingen, nabestellingen of uitverkochte artikelen proberen we u zo snel mogelijk te informeren en u te vertellen wat de oplossing is.
Fouten in de prijs
Als de prijs van een item duidelijk verkeerd is en u had het moeten ontdekken, zijn we niet verplicht om het product aan de verkeerde prijs te leveren.
Betaling via creditcards, Visa, Mastercard, JCB, American Express, Paypal, iDeal, Trustly en Klarna
Betaling via creditcards en buitenlandse pinpassen gebeurt altijd via een beveiligde verbinding. Ingevoerde kaartinformatie wordt gecodeerd met SSL-codering (Secure Socket Layer) en is voor niemand anders toegankelijk. De beveiligde verbinding wordt aangegeven door een klein hangslot rechtsonder in de browser. HorlogeGigant.nl zal op geen enkel moment toegang hebben tot uw kaartgegevens. HorlogeGigant.nl maakt gebruik van een betalingsservice van QuickPay, die goedgekeurd is door NETS. We brengen geen kaartkosten in rekening.
Het bedrag wordt eerst van uw kaart afgeschreven wanneer het item wordt verzonden.
Als u via PayPal betaalt, wordt u beschermd door hun kopersbescherming. Lees meer over de algemene voorwaarden op Paypal's website.
Trustly / iDeal - Directe betaling via internet-banking. Gratis. Geen registratie. Gebruik de gewone login van uw bank.
Wat is Trustly?
Trustly biedt services voor het veilig, makkelijk en snel geld betalen en overmaken tussen consumenten en e-commerce-pagina´s. Met Trustly wordt het geld direct betaald of overgemaakt. Trustly is altijd gratis en u als klant hoeft zich niet te registeren. Trustly ondersteunt uw favoriete banken en u meldt zich aan met de login-gegevens die u gebruikt voor het internetbankieren. Gebaseerd op de hoogste veiligheidsprotocollen ter wereld worden ieder jaar miljoenen transacties in Europa via Trustly afgehandeld. Trustly is een veilige en beveiligde methode en een erkende betalingsinstelling onder toezicht van de Zweedse Financiële Toezichthoudende Autoriteit (FSA), die erkend is in heel de Europese Unie. Bekijk onze vergunning hier.
Klarna
Als u met een Klarna factuur aankoopt, ontvangt u eerst uw items en heeft u vervolgens een betalingstermijn van 14 dagen. De betalingsovereenkomst met Klarna vervalt wanneer een aankoop wordt geannuleerd, zie Consumentenrecht sectie 26. Klik hier voor meer informatie over de algemene voorwaarden van Klarna voor aankopen via Klarna factuur: https://cdn.klarna.com/1.0/shared/content/legal/da_dk/account/terms.pdf
Levering
Momenteel bieden wij de volgende verzendmethoden aan::
Verzendmethoden in Nederland | Prijs |
De goedkoopste verzendmethode - 5-10 werkdagen | € 7 |
UPS Aflevering bij een UPS Access Point - 1-5 werkdagen | € 8 |
UPS Thuisbezorging met Prioritaire Verzendservice - 1-5 werkdagen | € 10 |
Opmerking: Dit is de geschatte levertijd van de verzendbedrijven, en niet een gegarandeerde levertijd.
Alle items worden verzonden met UPS, POST NL of DPD. Items op voorraad worden dezelfde dag verzonden (als de bestelling op werkdagen voor 15.00 uur wordt geplaatst). Na 15.00 uur of op niet-werkdagen wordt het artikel de volgende werkdag verzonden. Sommige producten worden mogelijk de volgende dag verzonden. Een preciezere verwachte levertijd is beschikbaar op de pagina van elk product. Let op: als het pakket aan ons wordt geretourneerd omdat het niet is opgehaald op het postkantoor, of niet kan worden afgeleverd vanwege een verkeerd of onvoldoende adres en contactgegevens, of je weigert de levering (geweigerd aan de deur, of bij het afhaalpunt, enz.) We behouden ons het recht voor om € 20-30 aan retourzending en administratiekosten in rekening te brengen om de kosten van deze fout te dekken.
Herroepingsrech
Als u bij ons winkelt heeft u als klant 365 dagen om uw aankopen te annuleren.
De annuleringsperiode verloopt 365 dagen na de dag waarop u uw artikel heeft ontvangen. Als u gekozen heeft voor afhalen bij het postkantoor of de winkel is dit van toepassing vanaf de eerst mogelijke ophaaldatum. Als u verschillende artikelen in één bestelling heeft gekocht maar deze afzonderlijk worden geleverd, begint de annuleringsperiode vanaf de dag dat u het laatste artikel ontvangt.
De deadline betekent dat u 365 dagen de tijd heeft om ons te laten weten dat u spijt heeft en uw aankoop wenst te retourneren. Gelieve een mail te sturen naar klantendienst@horlogegigant.nl of het standaard retourneerformulier te gebruiken.
U kan de aankoop niet ongedaan maken door het item te weigeren of niet op te halen in het postkantoor of de winkel. De verklaring moet uw naam, adres, e-mailadres en ordernummer bevatten. Wanneer u het horloge terugstuurt, gelieve ook een schriftelijke verklaring in het pakket bij t voegen. Achteraan op de leveringsbon die u bij uw aankoop ontvangt, vindt u een formulier. Gebruik bij voorkeur dit formulier om uw item te retourneren of contacteer ons zodat wij u een formulier kunnen e-mailen.
Herroepen van een deel van de aankoop
Als u verschillende artikelen bij ons gekocht heeft, kan u een of meer artikelen retourneren zelfs als deze in één bestelling aangekocht zijn.
Hou er rekening mee dat u geen verzendkosten ontvangt als u delen van uw aankoop annuleert.
Retourneren
Nadat u ons heeft laten weten dat u uw aankoop wenst te annuleren, heeft u 14 dagen de tijd om het artikel naar ons terug te sturen. Het pakket moet rechtstreeks naar ons adres worden verzonden; wij kunnen geen pakketten ophalen die naar afhaalpunten of pakketkluizen worden gestuurd, omdat dit ons werk aanzienlijk zou bemoeilijken. U dient zelf te betalen voor het retourneren van het pakket en bent verantwoordelijk voor het pakket totdat het bij ons is afgeleverd. Wij raden daarom aan om de verzendbon te bewaren en eventueel het trackingnummer bij te houden. U moet de kosten voor het retourneren van het artikel zelf betalen als u besluit dat u het artikel niet wil houden (tenzij anders overeengekomen). Als u onze verpakking hergebruikt, zorg er dan voor dat alle oude barcodes zijn verwijderd.
De staat van het geretourneerde item
U bent alleen aansprakelijk voor waardevermindering van de artikelen die het gevolg is van andere handelingen dan noodzakelijk is om de aard, kenmerken en functie van het product te bepalen. Met andere woorden, u kan het item op dezelfde manier proberen als u zou doen in een fysieke winkel maar u mag het niet daadwerkelijk gebruiken.
Als het product wordt uitgeprobeerd op een andere wijze dan hierboven is beschreven, beschouwen we het als gebruikt. Dat betekent dat u bij annulering van de aankoop slechts een deel of geen van het aankoopbedrag terugkrijgt, afhankelijk van de commerciële waarde van het product.
We raden u aan het artikel in de originele verpakking terug te sturen.
Als de originele verpakking ontbreekt, kan dit leiden tot een waardevermingering van het product.
Restitutie van het aankoopbedrag
Als u uw aankoop intrekt, krijgt u uw geld terug. Als het artikel een waardevermindering heeft ondergaan, zullen we het bedrag waarvoor u aansprakelijk bent aftrekken.
We zullen alle betalingen die we van u hebben ontvangen, inclusief verzendkosten, terugbetalen (echter geen extra verzendkosten in het geval dat u een ander type levering heeft gekozen dan het goedkoopste type standaardlevering dat we aanbieden) binnen 14 dagen na de dag waarop we de artikelen op ons adres hebben ontvangen.
We restitueren het betaalde bedrag via dezelfde betaalmethode die u gebruikt heeft voor de aankoop, tenzij we anders zijn overeengekomen.
We kunnen de terugbetaling weigeren totdat we het item hebben ontvangen tenzij u ons documentatie heeft gestuurd over het retourneren.
Item terugsturen:
Gelieve het item terug te sturen naar Reverie ApS, Generatorvej 8C 2.tv, 2860 Soeborg, Denmark.
We aanvaarden geen teruggestuurde pakketten onder rembours.
Ruilen
We bieden een 365-dagen omruilrecht bij ontvangst van het artikel. Voor de retourzendingen gelden echter dezelfde algemene voorwaarden als voor het retourneren van het artikel. Gelieve ons te informeren welk artikel u wenst te ruilen en ons uw naam, e-mailadres en bestelnummer mee te delen. Wij mailen u dan een speciale link waarmee het nieuwe artikel kan worden besteld. Het nieuwe item wordt daarna naar u verzonden.
Klachten
Regels verband houdend met tekortschieten in de Wet met betrekking tot consumentenaankopen zijn van toepassing op goederenaankopen.
Als u bij ons winkelt, heeft u gedurende 24 maanden het recht om een klacht in te dienen.
Als uw klacht gegrond is, betekent dit dat u het artikel kan laten repareren, u het kan ruilen, uw geld kan terugkrijgen of een korting kan ontvangen, afhankelijk van de specifieke situatie.
Gelieve binnen "redelijke tijd" klacht in te dienen nadat u de fout in het product heeft ontdekt. Als u binnen twee maanden nadat de fout is ontdekt, een klacht indient, is de klacht altijd op tijd.
Als de klacht gegrond is, zullen we uw (redelijke) verzendkosten terugbetalen. Het artikel moet altijd in de correcte verpakking worden geretourneerd en het is belangrijk dat u een ontvangstbewijs voor de verzending ontvangt, zodat we uw verzendkosten kunnen terugbetalen.
We moedigen u aan om het online klachtenformulier in te vullen alvorens het horloge naar ons op te sturen.
Voeg bij het retourneren van het artikel een gedetailleerde beschrijving van het probleem toe.
Als de schade geen geldige klacht is en niet onder de garantie valt, ontvangt u een offerte voor de reparatie. U heeft dan 14 dagen om het aanbod te accepteren of te weigeren. Als ons aanbod wordt afgewezen, hebben we dekking van alle mogelijke verzendkosten en administratiekosten nodig alvorens we het horloge aan u retourneren (minimaal 50 euro).
We aanvaarden geen pakketten verzonden onder rembours.
Privacybeleid
Als klant van HorlogeGigant.nl kan u erop vertrouwen dat er geen gevoelige informatie over uw persoon wordt opgeslagen.
Naam en adres
Vanwege de gemaakte verkoop wordt u als klant in ons systeem opgeslagen met uw naam en adres. Deze informatie wordt opgeslagen in verband met de levering en zodat u later gemakkelijk een nieuwe aankoop kan uitvoeren. Er wordt hiervoor een klantprofiel aangemaakt waarvoor u expliciet uw toestemming geeft door deze optie aan te vinken! U heeft het recht om op elk gewenst moment contact met ons op te nemen om het profiel te verwijderen.
E-mail en telefoonnummer
Uw e-mailadres en telefoonnummer worden eveneens opgeslagen bij aankoop van een item voor het geval van wijzigingen in de bestelling, bezorgproblemen of andere onvoorziene gebeurtenissen waarvoor wij contact met u moeten opnemen.
We zullen echter NOOIT ongevraagd contact met u opnemen voor verkoop. Noch electronisch noch via de telefoon. We nemen alleen contact met u op als er problemen ontstaan in verband met uw bestelling.
We geven uw e-mailadres niet door aan derde partijen.
U ontvangt enkel e-mails van ons als u zich abonneert op onze nieuwsbrief.
We registreren en verstrekken uw persoonlijke gegevens alleen aan onze verzendpartners om het voor hen mogelijk te maken de goederen aan u te leveren.
De persoonlijke gegevens worden geregistreerd bij Reverie ApS en worden vijf jaar bewaard, waarna de informatie wordt verwijderd.
Gegevensbeheerder voor HorlogeGigant.nl is Reverie ApS.
Omwille de registratie bij Reverie ApS, heeft u altijd het recht om ons uw bezwaren tegen de registratie toe te sturen. U heeft ook recht op inzicht in welke informatie over u wordt opgeslagen. Deze rechten komen voort uit de Persoonsgegevenswet. U kan uw vragen hierover sturen naar: klantendienst@horlogegigant.nl.
Creditcard gegevens
HorlogeGigant.nl of de eigenaren zullen nooit uw creditcardgegevens ontvangen. Wanneer u hier op deze site een aankoop doet, wordt de betaling zelf uitgevoerd via een gerenommeerde geldtransactie bemiddeldienst. Hier op HorlogeGigant.nl worden de transacties uitgevoerd via QuickPay (goedgekeurd door PBS), en die gebeuren via een sterk beveiligde en gecodeerde verbinding.
Toegang klacht
Als u als klant een klacht over uw aankoop wenst in te dienen, contacteer klantendienst@horlogegigant.nl. Als wij voor u geen oplossing kunnen vinden, kan u een klacht indienen bij:
Centrum voor Klachten
De Klachtencommissie voor Consumenten
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk
Als u woonachtig bent in een ander EU-land dan Denemarken dan kan u hier een klacht indienen bij het online klachtenportaal van de EU-commissie - http://ec.europa.eu/odr
De algemene voorwaarden werden het laatst bijgewerkt op 09-11-2017